W lipcu 1976 roku Józef Bauer Technik Klucza Remontu Płatowca i Silnika w ówczesnym DOTS 34. PLM OPK został zaangażowany do przywozu z m. Zamość samolotu szkolno-treningowego TS-8 Bies, który miał być usytuowany na osiedlu Babie Doły...
Minęło 40 lat od III Wyprawy Antarktycznej Polskiej Akademii Nauk na stację im. Henryka Arctowskiego 1978/79...
9 lutego 1955 roku w sobotę, wczesnym rankiem udała się do stolicy wydzielona grupa personelu lotniczego 34. plm OPL MW celem odebrania samolotów myśliwskich Lim-2 z tamtejszych warsztatów na Babicach...
Na początku lat 80-tych szkolenie w 34. PLM OPK było prowadzone najlepiej w całym kraju co można było zaobserwować np. w kolejnych odsłonach organizowanych ćwiczeń na szczeblach Korpusów...
Ppor. pil. Józef Sobieraj prezentował się zawsze dobrze, brylując przy tym elokwencją i dobrą pamięcią. Jednak uczestnicząc w codziennych lotach, coś nagle w nim gasło, powoli się wypalał, wpadał w rutynę...
Podczas jednego z letnich dni szkolenia bojowego, które miało miejsce w 1954 roku piloci 1. PLM przygotowywali się do odbycia lotów na poligon lądowy w miejscowości Jagodne...
W kwietniu 1988 roku wyznaczona grupa pilotów 34 PLM OPK Babie Doły rozpoczęła przygotowanie do wykonania strzelania na poligonie Astrachań w ZSRR...
W czerwcu 1986 roku w jednym z dni lotnych 62 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Obrony Powietrznej Kraju, bazującego na lotnisku wojskowym Poznań-Krzesiny (KAMERA), wykonywane są loty dzienne...
6 grudnia 2012 roku udałem się do Klubu Garnizonowego na Babich Dołach, gdzie miałem przyjemność uczestniczyć po raz kolejny na spotkaniu byłych pilotów oraz oficerów lotnictwa służących w 34 PLM MW i OPK...
W maju 1959 roku w ramach ćwiczeń lotno-taktycznych Układu Warszawskiego na lotnisku 25 PLM w Pruszczu Gdańskim dwóch pilotów - por. pil. Czesław Ungerek oraz por. pil. Czesław Mostowiak - oczekiwali na start do wykonania zadania...
18 kwietnia 1969 roku 34 pułk bierze udział w ćwiczeniach na szczeblu 2 KOPK. Już o godz. 4.15 pięciokrotne wycie syreny przerywa pilotom sen (to alarm dla klucza dyżurnego samolotów Lim-5 z 3 eskadry). To im w pierwszej kolejności zostają postawione zadania...
W połowie maja 1950 roku eskadra myśliwska dostała rozkaz przebazowania się z Wicka Morskiego na lotnisko w Słupsku, tym samym dołączając do 30 pułku lotnictwa MW, w skład którego organizacyjnie wchodziła...
20 sierpnia 1974 roku na wyglądającej malowniczo o tej porze roku Kępie Oksywskiej, nieopodal Gdyni, na lotnisku 34 PLM OPK pełnił tego dnia dyżur bojowy starszy pilot II eskadry por. Andrzej Bratek...
10 lipca 1967 roku w 34 PLM OPK zaplanowano loty na trasy, przechwycenia i po raz pierwszy najbardziej ekscytujące ćwiczenia dla pilotów - loty na tzw. "rozpędzanie"...
Załoga
w składzie: dowódca I eskadry kpt. pil. Józef Tomczyk wraz z
nawig. kpt. Januszem Próchniakiem oraz st. sierż. strzelec. ppor.
Filipczukiem wykonywała 1 września 1959 roku zadanie
wykonania lotu na rozpoznanie powietrzne...
17 lipca 1987 roku bydgoski pułk wykonywał loty na tzw rozpędzanie. Swoje pierwsze tego typu loty miało zaplanowanych 9 młodych pilotów...
W okresie letnim 30 PLSz MW wykonywał dużo ciekawych zadań. Jedno z nich, które odbyło się 12 maja 1967 roku...
19 września 1968 roku ogłoszono o świcie alarm bojowy w jednostkach lotniczych MW...
Historia, którą chcę opowiedzieć, jest wciąż żywa. Dotyczy ona wspaniałego pilota, który całą swoją lotniczą karierę wraz z sercem i duszą związał od samego początku z 34.PLM OPK w Gdyni Babie Doły. Nie będzie to opowieść o ostatnim locie, który kojarzy się przeważnie z katastrofą, stąd być może mylący tytuł, ale to właśnie przewrotność. Oto słowa wypowiedziane przez samego bohatera tego artykułu. Warto ich posłuchać...