Wyszukiwarka

Aviateam.pl na Facebook

Wspomnienia najlepszych

Historia babiedolskigo samolotu TS-8 Bies
Dodano: 2021-01-30 Autor: Kirschenstein Krzysztof

W lipcu 1976 roku Józef Bauer Technik Klucza Remontu Płatowca i Silnika w ówczesnym DOTS 34. PLM OPK został zaangażowany do przywozu z m. Zamość samolotu szkolno-treningowego TS-8 Bies, który miał być usytuowany na osiedlu Babie Doły...

Pionier skoków spadochronowych w 18 eskadrze MW
Dodano: 2020-10-04 Autor: Kirschenstein Krzysztof
Dziś na łamach naszej strony wracam do dalszych wspomnień moich zacnych kolegów z Morskiego Klubu Seniorów Lotnictwa oddział w Gdyni, prezentując ich wspomnienia z bogatej służby w szeregach lotnictwa WliOPK i lotnictwa morskiego...
Skrzydlaci marynarze na Antarktydzie
Dodano: 2019-12-08 Autor: Kirschenstein Krzysztof

Minęło 40 lat od III Wyprawy Antarktycznej Polskiej Akademii Nauk na stację im. Henryka Arctowskiego 1978/79...

Niezapomniana wyprawa do stolicy
Dodano: 2018-01-02 Autor: Kirschenstein Krzysztof

9 lutego 1955 roku w sobotę, wczesnym rankiem udała się do stolicy wydzielona grupa personelu lotniczego 34. plm OPL MW celem odebrania samolotów myśliwskich Lim-2 z tamtejszych warsztatów na Babicach...

Wychowankowie Jerzego Pacześniaka
Dodano: 2015-05-10 Autor: Kirschenstein Krzysztof

Na początku lat 80-tych szkolenie w 34. PLM OPK było prowadzone najlepiej w całym kraju co można było zaobserwować np. w kolejnych odsłonach organizowanych ćwiczeń na szczeblach Korpusów...

Szczęśliwy lot ppor. pil. Józefa Sobieraja
Dodano: 2015-03-08 Autor: Kirschenstein Krzysztof

Ppor. pil. Józef Sobieraj prezentował się zawsze dobrze, brylując przy tym elokwencją i dobrą pamięcią. Jednak uczestnicząc w codziennych lotach, coś nagle w nim gasło, powoli się wypalał, wpadał w rutynę...

Do raportu
Dodano: 2014-08-03 Autor: Kirschenstein Krzysztof

Podczas jednego z letnich dni szkolenia bojowego, które miało miejsce w 1954 roku piloci 1. PLM przygotowywali się do odbycia lotów na poligon lądowy w miejscowości Jagodne...

Astrachań-prawda po latach
Dodano: 2013-11-20 Autor: Kirschenstein Krzysztof

W kwietniu 1988 roku wyznaczona grupa pilotów 34 PLM OPK Babie Doły rozpoczęła przygotowanie do wykonania strzelania na poligonie Astrachań w ZSRR...

Sprawdzian opanowania i umiejętności por. Andrzeja Pawulskiego
Dodano: 2013-01-04 Autor: Godlewski Krzysztof
W pierwszym lotnym dniu po katastrofie z 28 stycznia 1967 r. por. pil. Sławomira Szczawińskiego 7 lutego 1967 r.  41 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego z Malborka odbywał loty szkolne. Tego dnia...
Przechwycenie Tu-22
Dodano: 2012-12-23 Autor: Kirschenstein Krzysztof

W czerwcu 1986 roku w jednym z dni lotnych 62 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Obrony Powietrznej Kraju, bazującego na lotnisku wojskowym Poznań-Krzesiny (KAMERA), wykonywane są loty dzienne...

Spotkanie po latach
Dodano: 2012-12-06 Autor: Kirschenstein Krzysztof

6 grudnia 2012 roku udałem się do Klubu Garnizonowego na Babich Dołach, gdzie miałem przyjemność uczestniczyć po raz kolejny na spotkaniu byłych pilotów oraz oficerów lotnictwa służących w 34 PLM MW i OPK...

Lot na Tu-16
Dodano: 2012-08-25 Autor: Kirschenstein Krzysztof

W maju 1959 roku w ramach ćwiczeń lotno-taktycznych Układu Warszawskiego na lotnisku 25 PLM w Pruszczu Gdańskim dwóch pilotów - por. pil. Czesław Ungerek oraz por. pil. Czesław Mostowiak - oczekiwali na start do wykonania zadania...

Niezwykły lot mjr pil. Jana Darnowskiego
Dodano: 2012-08-09 Autor: Kirschenstein Krzysztof

18 kwietnia 1969 roku 34 pułk bierze udział w ćwiczeniach na szczeblu 2 KOPK. Już o godz. 4.15 pięciokrotne wycie syreny przerywa pilotom sen (to alarm dla klucza dyżurnego samolotów Lim-5 z 3 eskadry). To im w pierwszej kolejności zostają postawione zadania...

Niecodzienne akrobacje nad Jeziorem Żarnowieckim
Dodano: 2012-07-29 Autor: Kirschenstein Krzysztof

W połowie maja 1950 roku eskadra myśliwska dostała rozkaz przebazowania się z Wicka Morskiego na lotnisko w Słupsku, tym samym dołączając do 30 pułku lotnictwa MW, w skład którego organizacyjnie wchodziła...

Intruzi polskiego nieba - rok 1974
Dodano: 2012-07-15 Autor: Kirschenstein Krzysztof

20 sierpnia 1974 roku na wyglądającej malowniczo o tej porze roku Kępie Oksywskiej, nieopodal Gdyni, na lotnisku 34 PLM OPK pełnił tego dnia dyżur bojowy starszy pilot II eskadry por.  Andrzej Bratek...

Loty na rozpędzanie i pułap w 34 PLM OPK
Dodano: 2012-06-30 Autor: Kirschenstein Krzysztof

10 lipca 1967 roku w 34 PLM OPK zaplanowano loty na trasy, przechwycenia i po raz pierwszy najbardziej ekscytujące ćwiczenia dla pilotów - loty na tzw. "rozpędzanie"...

Wizyta u sąsiadów
Dodano: 2012-04-27 Autor: Kirschenstein Krzysztof

Załoga w składzie: dowódca I eskadry kpt. pil. Józef Tomczyk wraz z nawig. kpt. Januszem Próchniakiem oraz st. sierż. strzelec. ppor. Filipczukiem wykonywała 1 września 1959 roku zadanie wykonania lotu na rozpoznanie powietrzne...

Przekorczyć bariery - nie tylko w powietrzu
Dodano: 2012-02-05 Autor: Kirschenstein Krzysztof

17 lipca 1987 roku bydgoski pułk wykonywał loty na tzw rozpędzanie. Swoje pierwsze tego typu loty miało zaplanowanych 9 młodych pilotów...

Nocne loty na poligon morski LMW
Dodano: 2012-01-11 Autor: Kirschenstein Krzysztof

W okresie letnim 30 PLSz MW wykonywał dużo ciekawych zadań. Jedno z nich, które odbyło się 12 maja 1967 roku...

Loty taktyczno- bojowe (LTB) jednostek lotnictwa MW
Dodano: 2011-09-04 Autor: Kirschenstein Krzysztof

19 września 1968 roku ogłoszono o świcie alarm bojowy w jednostkach lotniczych MW...

"Parszywa dwunastka" z Babich Dołów
Dodano: 2011-04-09 Autor: Kirschenstein Krzysztof
Rozkaz przychodzi nagle, by przygotować uderzenie eskadrą na poligon morski w Zatoce Puckiej. Dowódca 34 PLM WOPK ppłk dypl. pil. Mieczysław Walentynowicz powierza to zadanie nie byle komu...
Mój Ostatni Lot w 34.PLM MW - płk Leopold Stachowski
Dodano: 2011-02-21 Autor: Kirschenstein Krzysztof

Historia, którą chcę opowiedzieć, jest wciąż żywa. Dotyczy ona wspaniałego pilota, który całą swoją lotniczą karierę wraz z sercem i duszą związał od samego początku z 34.PLM OPK w Gdyni Babie Doły. Nie będzie to opowieść o ostatnim locie, który kojarzy się przeważnie z katastrofą, stąd być może mylący tytuł, ale to właśnie przewrotność. Oto słowa wypowiedziane przez samego bohatera tego artykułu. Warto ich posłuchać...