Lotnisko Krzywa - historia z początku lat 90tych
Kategoria: Powojenne polskie niebo Utworzony: 2017-11-23 Autor: Godlewski Krzysztof
18.02.1992 r., loty dzienno-nocne na lotnisku Krzywa. Tego dnia loty
wykonywały załogi 164. "Kerczeńskiego" Samodzielnego Pułku Lotnictwa
Rozpoznawczego Gwardii. Pułk posiadał na wyposażeniu rozpoznawcze wersje
samolotu MiG-25 oraz rozpoznawcze samoloty Su-24MR. Po zablokowaniu
przez polskie służby celne lotniska w
Legnicy dla lotów
pasażersko-transportowych Rosjanie większość lotów tego typu przenieśli
do Krzywej, które dzięki położeniu przy autostradzie A-4 było dobrze
skomunikowane z dowództwem 4. Armii Lotniczej w Legnicy. Stąd też
obecność na lotnisku samolotów pasażerskich Tu-154 oraz transportowych
An-12, An-22 i Ił-76. Wprawdzie samoloty nosiły barwy Aerofłotu i
cywilne rejestracje to w rzeczywistości były maszynami wojskowymi z
pułków lotnictwa transportowego stacjonujących w rejonie Moskwy.
tekst i zdjęcia: Cezary Piotrowski