Pogoda, która ostatnio nikogo nie rozpieszczała, tym razem wyjątkowo dopisała, co pomogło w pełni zrealizować wcześniej postawione zadania. Pierwsze treningi odbyły się we wtorek 2 sierpnia 2011 roku około godz. 10.00. W powietrze wzbiły się 2 samoloty MiG-29, które pilotowali ppłk pil. Leszek Błach i kpt. pil Mariusz Wiączkowski, natomiast samoloty F-16JD-6 i F-16JC-18 pilotowali ppłk pil. Rafał Zadencki i mjr pil. Paweł Marcinkowski. W drugiej odsłonie treningu, który wypadł około godz. 13.00, te same załogi zaprezentowały podobny wariant, który już zdecydowanie poprawił atrakcyjność pierwszego, wcześniej emocjonującego treningu, wywołując niekłamany entuzjazm zgromadzonej na płaszczyźnie lotniska grupy personelu latającego oraz licznie przybyłych pod płot malborskiej bazy pasjonatów lotnictwa. Kolejnym punktem wtorkowych lotów był jeszcze dodatkowy trening z wariantem 1 na 1, w którym znowu swoje umiejętności pokazali ppłk pil Leszek Błach na samolocie MiG-29 oraz mjr pil. Adam Wójcik i mjr pil. Paweł Marcinkowki na samolocie F-16JD-2.
W następnym dniu w środę miejsce ppłk Leszka Błacha zajął mjr pil. Krzysztof Stobiecki, który wspólnie ze swoim kolegą kpt. pil Mariuszem Wiączkowskim dwukrotnie przeprowadzili trening w wa

Tekst i zdjęcia Krzysztof Kirschenstein