
Scenariusz ćwiczeń zakładał, że kołujący samolot transportowy C-130 zahacza o przeszkodę architektoniczną na płaszczyźnie lotniska Powidz na drodze kołowania i uszkadza skrzydło. W wyniku tego zdarzenia ładunki na pokładzie statku powietrznego ulegają przemieszczeniu. W tym czasie dochodzi do pożaru silnika nr 1 uszkodzonego C-130. Dowódca samolotu i drugi pilot meldują o bezskutecznej próbie gaszenia silnika i niesprawności instalacji gaśniczej. Kontroler lotniska niezwłocznie uruchamia procedury

Służby ratownicze po przybyciu na miejsce zdarzenia niezwłocznie przystępują do działań gaśniczych i ratowniczych. Trzy osoby z załogi samolotu opuściły samolot doznając obrażeń, pozostałe dwie zostały uwięzione wewnątrz. Pożar zagraża obiektom i kompleksowi leśnemu. O takiej sytuacji Dowódca Grupy Ratownictwa Lotniskowego melduje do KRL i dyżurnego Punktu Alarmowania WSP. Siły i środki są niewystarczające. Zostają zaalarmowane SKKP PSP ze Słupcy, Gniezna i Mogilna, które wszczynają procedury. Powiadomione zostają Powiatowe Centra Zarządzania Kryzysowego w Słupcy, Gnieźnie i Mogilnie.
W ćwiczeniach udział brały zastępy:
- JRG Słupca: SLRT 1,3/16, GCBA5/32 z przyczepka chemiczno-ekologiczną, SLRR z przyczepką PZZK;
- JRG Gniezno: SLRT z przyczepą pompową;
- JRG Mogilno: GCBA 4,5/24;
- OSP Gębice: GCBA 5/32;
- OSP Powidz: GBA 2,5/28;
- OSP Strzałkowo: GCBA 10/32;
- OSP Witkowo: GCBA 6/32, GBA 2,5/20;
- OSP Wiekowo: GLM 16/8;
- SA PSP Poznań: samochód dostawczy Peugeot, samochód ratownictwa chemicznego Renault, samochód gaśniczy Scania, samochód ratownictwa technicznego Scania, Autobus SOLARIS, autobus Neoplan;
- Wojskowa Straż Pożarna: GCBA 8/60, GCBA 8/60, GCBA 5/50, GCBA 10/60;
- Służby 33 Bazy Lotnictwa Transportowego: dwa ambulanse oraz 6 osób służby medycznej, Służby dyżurne 33 BLTr., Żandarmeria Wojskowa.
Tekst i zdjęcia Marek Purat