Wyszukiwarka

Aviateam.pl na Facebook

Nowy fotel Klasy Biznes Lufthansy z funkcją łóżka

Kategoria: Lotnictwo cywilne Utworzony: 2012-03-12 Autor: Franczyk Michał



Najważniejszą cechą nowych foteli klasy biznes w Lufthansie jest płaska powierzchnia do spania o długości 1,98 m. Po naciśnięciu jednego guzika fotel zamienia się w wygodne łóżko. Fotel jest wyjątkowo komfortowy zarówno po rozłożeniu, jak również w pozycji odchylonej czy wyprostowanej. Ma intuicyjną regulację oraz zapewnia dodatkowe miejsce na bagaż. Pasażer ma również do dyspozycji rozbudowany systemem rozrywki. Za kilka tygodni, gdy nowy Boeing 747-8 rozpocznie regularne rejsy, pasażerowie Lufthansy będą mogli po raz pierwszy skorzystać ze wszystkich atrakcji nowej kabiny klasy biznes.

- Przy projektowaniu naszej nowej klasy biznes w ogromnym stopniu wzięliśmy pod uwagę opinie naszych klientów, aby zaoferować produkt całkowicie odpowiadający ich oczekiwaniom - mówi Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce. - W 2007 r. Lufthansa przeprowadziła ankietę wśród ponad 500 osób często korzystających z jej usług. Pasażerowie wskazywali własne oczekiwania i sugestie dotyczące konstrukcji oraz działania foteli Klasy Biznes. W oparciu o wyniki ankiety linie lotnicze poszły o krok dalej i stworzyły różne projekty nowych foteli, współpracując z ekspertami w dziedzinie ergonomii, stylu oraz z producentami foteli. W 2010 r. przeprowadzono ośmiotygodniową próbę na trasie Frankfurt - Nowy Jork - Frankfurt. Łącznie 1349 pasażerów oraz specjalny zespół badawczy ocenili prototyp fotela podczas lotów LH 400 i LH 401 pod kątem wygody, łatwości użytkowania i stabilności technicznej.  W rezultacie powstał komfortowy fotel, który spełnia najbardziej wygórowane wymagania, jest nadzwyczaj wygodny, także po rozłożeniu i podczas korzystania z funkcji spania. Płaska powierzchnia do spania jest dla pasażerów niesłychanie ważna. Ulepszyliśmy także wiele innych szczegółów, osiągając maksymalny poziom komfortu - wyjaśnia Bart Buyse. Zmiany obejmują ulepszenie poduszek pod względem ergonomicznym i obniżenie podłokietników, dzięki czemu w pozycji leżącej uzyskuje się więcej miejsca. Pasażer może także indywidualnie modyfikować pozycję fotela (siedzącą i leżącą) bez konieczności wstawania. Dodatkowo zapewniono więcej miejsca na podręczne przedmioty oraz przestrzeń bagażową w obrębie samego fotela.



Kolejną nowością jest innowacyjne rozmieszczenie foteli w kształcie litery V. Dwa sąsiadujące ze sobą fotele są nachylone względem siebie i rozmieszczone wzdłuż centralnej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu Lufthansa spełniła jedno z podstawowych życzeń klientów - możliwość podróżowania przodem do kierunku lotu. Takie ustawienie foteli pozwoliło również Lufthansie dwukrotnie zwiększyć odległość między dwoma fotelami, co gwarantuje pasażerom klasy biznes jeszcze większe poczucie prywatności.

Nowe fotele są głównym elementem największej dotychczasowej inwestycji Lufthansy dotyczącej wyposażenia samolotów. W ciągu najbliższych kilku lat linie wydadzą około 3 miliardów euro na ulepszanie swoich produktów. Nowe fotele są wyjątkowo istotnym elementem podnoszenia komfortu pasażerów podróżujących w klasie biznes. Dodatkowymi elementami wpływającymi na zwiększenie komfortu podróżowania w tej klasie  są niewątpliwie: dedykowane punkty odprawy bagażowej, możliwość przewiezienia większej ilości bagażu bez dodatkowych opłat, ekspresowa kontrola bezpieczeństwa, dostęp do komfortowych poczekalni Lufthansy na całym świecie i wchodzenie na pokład poza kolejnością. Całości oferty dopełnia ekskluzywne menu pokładowe i najwyższej jakości obsługa.
- Wszystko to oznacza, że zapewniamy klientom Klasy biznes szczególną ekskluzywność podróżowania na każdym etapie podróży - podkreśla Bart Buyse.

Modernizacja całej międzykontynentalnej floty Lufthansy, liczącej ponad 100 samolotów, zajmie cztery lata.

Deutsche Lufthansa AG
Corporate Communications Europe
Klaus Gorny
Tel:  +49 69 696 30222
Fax:  +49 69 696 95428
http://presse.lufthansa.com

Solski Burson-Marsteller
Maciej Kałużny
tel. 22 242 86 27
kom. 728 379 282
mkaluzny@solskibm.pl
42
35