Wyszukiwarka

Aviateam.pl na Facebook

Morska "siedemnastka" w zabezpieczeniu EURO

Kategoria: Lotnictwo wojskowe Utworzony: 2012-05-19 Autor: Franczyk Michał

Podczas EURO 2012 na lotnisku w Gdyni Babich Dołach obok załóg śmigłowców W-3RM "Anakonda" pełniących dyżury w systemie ratownictwa morskiego i lotniczego dyżury będą pełniły również załogi śmigłowców Mi-17. Przez cały czas trwania turnieju 43 Baza Lotnictwa Morskiego będzie pozostawała w gotowości do zabezpieczenia transportu specjalistów Państwowej Straży Pożarnej.

W ubiegłą środę, 16 maja, na lotnisku w Gdyni Babich Dołach odbyło się szkolenie specjalistów Państwowej Straży Pożarnej zabezpieczających Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Strażacy zapoznali się z wyposażeniem i możliwościami transportowymi śmigłowca, warunkami bezpieczeństwa podczas wsiadania i wysiadania na uruchomionych silnikach i obracającym się wirniku, zasadami zachowania na pokładzie podczas lotu oraz procedurami postępowania w sytuacjach awaryjnych. Szkolenie poprowadził pilot śmigłowców Mi-17 i Mi-2 kpt. mar. Wojciech Badaj. Podczas szkolenia dokonano także ostatnich ustaleń dotyczących szczegółów współpracy służb, między innymi procedur przekazywania informacji oraz zasad poruszania się po lotnisku.

Lotnictwo Marynarki Wojennej eksploatuje obecnie dwa śmigłowce Mi-17 o nr burtowych 0608 i 5528. Do służby weszły one w 2001 roku. Maszyna 5528 podczas remontu w 2009 roku została doposażona w odbiornik GPS, radiopławę, radar pogodowy oraz odbiornik systemu ILS. 5528 wyposażony jest również w system nadmuchiwanych pływaków umożliwiający awaryjne wodowanie. Obydwie maszyny stanowią wyposażenie klucza śmigłowców transportowych 43 Bazy Lotnictwa Morskiego. W skład załogi wchodzi dwóch pilotów oraz technik pokładowy. Mi-17 może przetransportować 24 osoby.

kmdr ppor. Czesław Cichy
www.bl.mw.mil.pl


68
39